onsdag 2 januari 2013

Nordea är verkligen ett praktexempel på icke-existerande kundanpassning. Under julhelgen har jag fått upp "Medges ej" två ggr när jag handlat med kort, trots att jag haft pengar på kontot. Ganska pinsamt även om alla runt omkring medlidsamt säger: "Det är ett Nordea-kort du har, va?" Vilket rykte den banken har. Förstår faktiskt inte hur Nordea kan vara Nordens största bank. De specialiserar sig kanske på annat än privatkunder. Då tycker jag att de ska vara tydliga med det och inte ha internetkapacitet för en bank med mycket färre privatkunder. Det stod tom om Nordeas haveri i tidningarna. Haveri för jag vet inte vilken gång i ordningen. Och mitt i jul- och nyårshelgen också. Nordea verkar inte ha de minstaste intentioner att kompensera sina kunder på något vis, man beklagar bara det inträffade, för miljonte gången ungefär. Detta händer faktiskt varje månad fast då är det bara fråga om småhaverier som är avhjälpta på en timme. Man kanske ska börja det nya året med att överväga att byta bank.
Annars verkar det nya året börja ljust, förutom när det gäller vädret då. Snart är all snö bortsmält och en månads skräp kommer upp till ytan. Snösvängen får väl städa trottoarer istället. Det ser ändå ut som om det skulle bli lite sol på lunchen. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar