torsdag 17 januari 2013

Tänk om tågurspårningen verkligen var en olycka? Var fanns säkerhetstänket hos tågbolaget då? De verkar ju ha struntat i alla led vad gäller säkerheten. Det är ju flera saker som man måste ha struntat i för att detta över huvud taget ska kunna hända. Det hoppas jag i alla fall.
Bra att ett begrepp som "barnfattigdom" diskuteras igenom ordentligt! Detta begrepp har alla slängt ur sig till höger och vänster utan urskillning. Ett begrepp som "barnfattigdom" får man antagligen en massa pluspoäng när man använder, oavsett vad man lägger in i begreppet. Diskussionen hittills verkar ha varit en missförståndsdiskussion, dvs alla gör sitt bästa för att missförstå varandra. Jag tror dock att det är väldigt nyttigt med denna diskussion. Sedan får man tycka vad man vill om Uppdrag granskning och dess programledares syften med programmet.
Undrar också hur bra Scania mår efter all visning av en kvaddad Scanialastbil efter olyckan på Tranarpsbron. Så många andra lastbilsmärken som var inblandade och så väljer man ut just den. Kanske för att den såg lite dramatisk ut med krossad ruta och allt. Kanske därför betyget sänktes. Jag observerade faktiskt att den verkade stå i innerfilen, till skillnad från de flesta lastbilarna som var inblandade i olyckan.  De andra lastbilarna kanske var ännu mer kvaddade, vad vet jag. Scanialastbilen kanske var den enda som gick att visa så att man förstod att det var en lastbil, de andra var allt för hårt åtgångna. Jaja, vad vet jag om lastbilar egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar