onsdag 19 juni 2013

Sedan undrar jag faktiskt en sak till ang strejker o liknande. Är det alltid facket som får ta till strejkåtgärder först? Om arbetsgivarna tycker att medlarnas förslag är dåligt, kan de då börja med att lock-outa eller något? Som jag har förstått det, så brukar gången vara att facket varslar om strejk och då kan arbetsgivarna varsla om lock-out tillbaka. Men går det att göra tvärtom? Det talas ju bara om strejker så man börjar undra lite.

Svarta rubriker för H&M idag igen. Tycker det är väldigt konstigt att experternas förväntningar är så exakta, 6 311 miljoner (i vinst, dessutom), och att alla trillar ihop när klädkedjan inte når upp till denna exakta siffra. Det faktiska utfallet blev 6 125 miljoner (i vinst), visserligen ett hundratal miljoner mindre än vad experterna förutspått, men ändå. Nu får jag väl skäll för min flummiga rapportering, när jag inte angett exakt siffra. Fy mig, fast det kanske är skillnaden mellan experter och vanliga dödliga, summornas exakthet. Och att marknaden bara svarar på exakt sifferrapportering (är väl de där robotarna igen...). PS Hehe, helt fel av mig... H&M STIGER trots vinstminskning. Vad är det för algoritm som trätt i kraft nu? DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar